close
تبلیغات در اینترنت

codes and tools for blog

ترک سیگار به روش درمانگران سنتی

داشتن بدن سالم

برای گفتگویی آزادتر
به انجمن ما مراجعه کنید
سخه انگلیسی سایت؟!!
!
مستند پزشکی؟!
!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 75
کل نظرات : 2
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 8
آمار بازدید
آی پی امروز : 1
آی پی دیروز : 8
بازدید امروز : 27
باردید دیروز : 11
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 125
بازدید سال : 2,078
بازدید کلی : 40,856
مشخصات
آی پی : 52.91.245.237
سیستم عامل :
مرورگر:

پشتیبانی

نویسنده : مجتبی چابک
بازدید : 300


سیب سبز: اگر تصميم داريد سيگار را براي هميشه كنار بگذاريد بد نيست به توصيه درمانگران و كارشناسان ترك سيگار كه به صورت طبيعي براي اين كار اقدام مي‌كنند، آشنا شويد.

 

 

خوشبختانه امروزه شیوه‌های بسیار متنوعی برای ترک سیگار در میان تکنیک‌های طب مکمل و جایگزین در سراسر جهان دیده می‌شود كه مي‌تواند درماني كمكي و مطمئن براي بهبود روند ترك سيگار محسوب شود. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان با کمک تکنیک‌های متنوعی از قبیل رژیم غذایی، پاکسازی سموم از بدن با کمک طب سوزنی، ماساژ درمانی، رفلکسوتراپی و دیگر شیوه‌های رایج در جهان در كنار متدهاي روز دنياي پزشكي برای درمان افراد علاقه‌مند به ترک سیگار اقدام می‌کنند.  پیشنهادها و توصیه‌هایی که علاوه بر بازسازی قابلیت‌ها و توانایی‌های بدن به حفظ نشاط و سلامت جسمی و روحی فرد ترک‌کننده نیز کمک می‌کند.

 

چی بخورید تا سیگار نکشید

 

به اعتقاد کارشناسان تغذیه و درمانگران طبیعی تجویز رژیم غذایی سرشار از سبزیجات تازه و موادغذایی حاوی فیبر و ویتامین در تسریع روند ترک افراد بسیار موثر است. نوع رژیم غذایی و مواد مصرفی در وعده‌های غذایی تاثیر زیادی در موفقیت و سربلندی

افراد علاقه‌مند به ترک سیگار دارد. درمانگراني كه امروزه در كلينيك‌هاي ترك سيگار در جهان فعاليت مي‌كنند علاوه بر بهره‌مندي از شيوه‌هاي رايج و دارودرماني، مصرف خوراكي‌ها و مواد غذايي خاصي را به مراجعان خود توصيه مي‌كنند. آنها مصرف روزانه جوی دو سر، اسفناج، برگ چغندر، سیر، کاهو، چای سبز، شلغم، کلم بروکلی و برگ کلم را بهترين برنامه غذايي براي آمادگي جسماني بيشتر براي ترك سيگار معرفي مي‌كنند. به اعتقاد آنها مصرف این مواد غذایي علاوه بر آنکه انرژی لازم برای مقاومت بدن فرد را افزایش می‌دهد موجب افزایش ایمنی دستگاه تنفسی به‌ویژه ریه نیز می‌شود.

 

 

 

ماساژ ژاپني را فراموش نكنيد

 

بهره‌گيري از ماساژ ژاپني يكي از بهترين شيوه‌ها براي افزايش مقاومت بدن فرد سيگاري براي ترك و همين‌طور تخليه بهتر و كامل‌تر سموم و اخلاط نامناسب از بدن است. افرادی که تصمیم به کنار گذاشتن سیگار دارند، می‌توانند علاوه بر بهره‌مندي از نسخه‌هاي كارشناسان ترك سيگار از این شیوه به عنوان یک شیوه کمکی و بسیار موثر در تخلیه سموم و اخلاط ناشی از مصرف سیگار در بدن‌شان بهره ببرند. بسیاری از متخصصان ماساژ درمانی در مکاتب مختلف همچون شیاتسو، یومی‌هوتراپی، رفلکسوتراپی و دیگر شیوه‌های ماساژ درمانی با کمک ماساژ نقاط مرتبط با غدد لنفاوی بدن که بیشتر در ناحیه زیربغل و زیر زانوها قرار دارد به جذب بهتر مواد سمی و اخلاط ناسالم بدن پرداخته و به این ترتیب روند ترک سیگار را در افراد علاقه‌مند به ترک، تسریع می‌کنند. برای استفاده از این شیوه بهتر است با یک متخصص رفلکسوتراپی یا یومی هو تراپی مشورت کنید.

 

تصفیه خون با عرقیات گیاهی

 

عرق شاه‌تره یکی از عرقیات گیاهی بسیار موثر در پیشبرد روند ترک سیگار است. عرق شاه‌تره به دلیل خاصیت تصفیه‌کنندگی و پاکسازی خون از اخلاط موذی و نامناسب روند درمان افراد سیگاری را تسریع می‌کند. این عرق گیاهی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افراد سیگاری محسوب می‌شود که علاوه بر افزایش جذب میزان ویتامین c در بدن این افراد موجب افزایش اشتها و بازگشت به وزن طبیعی به این افراد می‌شود. كافي است سري به يكي از نزديك‌ترين عطاري‌ها يا فروشگاه‌هاي گياهي بزنيد و عرق گياهي شاه‌تره را از آنها تهيه كنيد. با مصرف اين عرق گياهي علاوه بر پاكسازي خون مي‌توانيد با صبر و حوصله بيشتري با سيگار خداحافظي كنيد. علاوه بر اين نوشیدن آب کافی و مایعات مناسب از دیگر راهکارهای طبیعی است که به خروج سموم و اخلاط ناسالم و موذی در بدن کمک می‌کند، به ویژه افرادی که از شیوه‌های ماساژ درمانی برای دفع سموم و اخلاط ناسالم بدن خود بهره می‌برند باید به یاد داشته باشند که با نوشیدن مقدار قابل‌توجهی آب در طول روز می‌توانند به دفع سریع‌تر اخلاط و سموم از بدن‌شان کمک کنند.

 

این پرهيز‌هاي غذايي را جدي بگيريد

 

به توصیه کارشناسان و درمانگران، افرادی که در آستانه ترک سیگار قرار دارند یا مراحل آن را پشت‌سر می‌گذارند بهتر است از مصرف مواد غذایی که موجب اسیدی شدن محیط بدن‌شان می‌شود، پرهیز کنند. این مواد شامل انواع نوشابه‌های گازدار، آبمیوه، ماءالشعیر، قهوه، گوشت قرمز، ماهی، تخم‌مرغ، سوسیس و کالباس، غذاهای کنسرو شده، غذاهای تهیه شده در مايکروفر، جگر، سیرابی، جوانه گندم، پنیر، بادام‌زمینی، گردو و برخی از حبوبات است. این مواد غذایی میزان علاقه افراد به مصرف سیگار را افزایش می‌دهند، بنابراین باید برای مدت مشخصی تا ترک کامل سیگار، این مواد را از سبد رژیم غذایی بیماران حذف کرد. گوشت قرمز، سوسیس و كالباس، غذاهای كنسروی شده، غذاهای پخته شده در مايكروفر، الكل، جگر، دل و قلوه، سیرابی، جوانه گندم، عدس، جوجه، تخم‌مرغ، پنیر، بادام‌زمینی، گردو و قهوه تمایل به كشیدن سیگار را افزایش می‌دهند.

 

نكته‌اي طلايي براي شما كه دچار بی‌خوابی شده‌اید

 

اگر جست‌وجويي كوتاه در فضاي مجازي درباره كلينيك‌هاي ترك سيگار در كشور چين داشته باشيد، خواهيد ديد كه چيني‌ها براي از بين بردن عوارض ناشي از ترك سيگار و بي‌قراري‌هاي فرد سيگاري استفاده از طب سوزني چينی و طب سنتي خود را توصيه مي‌كنند. این درمانگران با کمک طب سنتی گوش و بدن بسیاری از اختلالات شایع در زمان ترک سیگار را در بیمار به حداقل می‌رسانند. متخصصان طب سوزنی چین با کمک سوزن‌های خود علاوه بر کمک به تخلیه سریع‌تر سموم از جریان گردش خون و بافت‌های بدن، بروز سردردهای احتمالی را کنترل کرده و مانع از بروز اختلالات و مشکلات تنفسی در بیماری می‌شوند. علاوه بر این، متخصصان طب سوزنی با کمک سوزن‌های شفابخش خود اختلالات خواب، دردهای عضلانی و تحریکات عصبی این مراجعان را در زمان ترک کنترل کرده و به بیمار کمک می‌کنند تا در دوره ترک سیگار شرایط روحی بدون استرسی را پشت‌سر بگذارد.

 

فشارهاي عصبي را مهار كنيد

 

يكي از عواملي كه موجب مي‌شود تا افراد سيگاري هنگام ترك با مشكل روبه‌رو شوند هجوم فشارهاي عصبي و تنش‌هاي رواني در زمان ترك سيگار به دليل كاهش ميزان نيكوتين دريافتي در بدن است. از اينرو كارشناسان ترك سيگار به اين افراد توصيه مي‌كنند تا در طول روز دست كم 20 دقيقه از تكنيك‌هاي ريلكسي و مديتيشن براي افزايش ميزان مقاومت و توان روحي خود استفاده كنند. اين افراد با كمك مديتيشن مي‌توانند بر حالت‌هاي روحي، پرخاشگري‌ها و عصبانيت خود غلبه كنند. در حقيقت يادگيري تكنيك‌هاي تنفس، چگونگي تمركز و تخليه فشارها و استرس‌هاي ناشي از فعاليت‌هاي روزمره مهم‌ترين عاملي است كه روند ترك سيگار را در اين افراد بهبود مي‌بخشد.

 

 

 

سراغ قليايي‌ها برويد

 

اگرچه استفاده از موادغذایی طبیعی و تازه برای دریافت انواع ویتامین‌ها از قبیل ویتامین E و C از سوی متخصصان و درمانگران توصیه شده است، با وجود اين درصورت نیاز به ویژه در زمان‌هایی که بیمار دچار اختلال در عملکرد سیستم عصبی و دستگاه گوارش شده، مصرف قرص‌ها و مکمل‌های غذایی به‌ویژه مکمل‌های E و C توصیه مي‌شود. اگرچه بهتر است مصرف اين مكمل‌هاي غذايي را همواره با مشورت درمانگر خود به برنامه‌تان اضافه كنيد، اما فراموش نكنيد كه مصرف مواد غذایی که به قلیایی شدن محیط بدن کمک کنند در تسریع روند درمان افراد علاقه‌مند به ترک سیگار بسیار موثر است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد درمانگران طب‌سنتی مصرف مواد غذایی قلیایی را برای این گروه جایز نمی‌دانند. ترکیب کشمش، انجیر خشک و بادام ازجمله بهترین دانه‌ها و مغزهای مغذی برای افزایش میزان تمایل به ترک سیگار است.

 

منبع:پزشکی


نظرات کاربران

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
درباره سایت

Profile Pic
.هدفمان از ایجاد این سایت بالا بردن اطلاعات هموطنان عزیز در مورد داشتن بدن سالم است. (کپی برداری از نوشته های این سایت با ذکر منبع امکان پذیر می باشد.)
اطلاعات کاربری و عضویت سریع

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه


اسکریپتهای اختصاصی

می توانید از خوراک این سایت در تلبار خود استفاده نمایید.
سخن روز

هیچ کاری خوب انجام نمی گیرد مگر اینکه انسان خودش انجام بدهد.

ابزار هدایت به بالای صفحه